FOLLOW US ON:

Start to yoga!

Premium WordPress Themes

Van start to run naar start to yoga? Evy Gruyaart heeft ook de yoga ontdekt. Nadat ze eerder al joggen en zwemmen populair maakte gaat ze dit ook doen met yoga. Eén van de voordelen die ze ook benoemt in een interview met MNM is dat yoga zeer toegankelijk is, ook bvb na een knieblessure (wanneer lopen niet lukt…).
Luister hier naar een interview betreffende “start to yoga” op MNM met Evy Gruyaart.

Enkele redenen om nu te starten met yoga!
1. Stressvermindering:

Er zijn voldoende factoren die onze stress doen toenemen: Het alledaags leven met een druk werk, en dan ook nog zorgen voor gezin-kinderen. Daarnaast ook het omgaan met allerlei dagelijkse kleine en grote bezorgheden. Als we niet leren om deze stress te kanaliseren blijft deze stress in ons lichaam hangen en ervaren we minder en minder comfort.
Het is algemeen bekend dat yoga hiervoor een uitstekend middel is om de stress te reduceren!

2. Yoga is toegankelijk!

Anders dan soms wel gedacht wordt is yoga zéér toegankelijk. Omwille van blessures (knie,voet,…) of zwakke onderrug kan je geen sport meer beoefenen. Bij yoga lukt dit dan wel nog. Yoga heeft heel veel aandacht voor uitvoeren van bewegingen, houdingen en voorkomt op die manier blessures.
3. Beter slapen

Ik krijg vaak de opmerking van mensen dat ze na de yogales een veel betere nachtrust hebben, en ’s morgens beter uitgerust wakker worden. Zelf heb ik trouwens ook diezelfde ervaring. In volgend artikel lees je meer hierover

4. Flexibiliteit herwinnen

Velen van ons doen een zittend werk. Dat heeft vele nadelen. Twee van de belangrijke nadelen zijn: spiertonus verminderen met als gevolg slechte houding en belasting van onze rug. ’s Avonds dan ook nog eens in de zetel ploffen maakt dit compleet… Daarnaast verkorten ook sommige van onze spieren bij het veelvuldig zitten.
Dankzij de vele strekkingen in yoga kunnen we terug soepelheid herwinnen.

5. Spiertonus herstellen:

Wat misschien minder bekend is dat yoga ook gebruik maakt van vele van onze spieren. Naast het stretchen worden spieren ook geactiveerd en versterkt. Dit zorgt voor een betere doorbloeding, betere houding,…

6. Aanvulling met andere sporten:

Eén van de nadelen van sporten (naast blessuregevoelig zijn)(vb lopen) is dat spieren kunnen verkorten. Yoga is bij uitstek geschikt om spieren terug te gaan verlengen (zie hierboven flexibiliteit herwinnen)

7. innerlijke rust

Heerlijk is wanneer de stroom van gedachten vermindert. En yoga werkt hiervoor! De concentratie op de houdingen, op de adem zorgt ervoor dat er minder gedachten zijn en dat je je lichaam en je (mentale) rust gaat voelen. Heerlijk!

Benieuwd geworden? kijk even verder naar lessenreeksen yoga

Op deze website vind je nog andere artikels rond

    • yoga
    • familieopstellingen
    • ontdek je levensdoel
    • andere…

Interesse: ga naar meer artikels

Of interesse naar een yogacursus? Lees meer…
Yogalessen

Wens je op de hoogte gehouden te worden van nieuwe artikels of nieuwe lessenreeksen? Schrijf je in voor de nieuwsbrief!
Nieuwsbrief

WRITTEN BY: Danny